Skip to main content
evitam-siropul-glucoza-fructoza

5 Motive Pentru a Evita Complet Siropul de Glucoză-Fructoză

Mai multe studii din ultimii ani au demonstrat legătura dintre consumul băuturilor care conţin acest sirop şi obezitatea infantilă

Tot mai des avem ocazia să citim pe etichetele produselor alimentare pe care le cumpărăm de la supermarket aceşti termeni, dar foarte puţini ştiu despre ce este vorba în realitate, la ce ajută, cum se produce şi, mai ales, dacă dăunează sau nu. Siropul de glucoză-fructoză (HFCS – High Fructose Corn Syrop) este produs din porumb, în special din amidonul de porumb prin utilizarea unor compuşi chimici sau enzime: se pleacă de la lanţurile lungi de glucoză din amidon pentru a obţine apoi un sirop, care pe lângă glucoză conţine şi un procent variabil de fructoză (45-55%).

De ce trebuie să evităm acest produs?

  1. În sacaroză, glucoza şi fructoza sunt unite printr-o legătură chimică. Atunci când mâncăm, enzimele din stomac şi din intestin rup acea legătură chimică. În HFCS nu există nicio legătură chimică între glucoză şi fructoză: zaharurile sunt deja „dezlegate”, deci intră foarte rapid în circulaţie. În schimb, fructoza din fructe este „blocată” în fibre, deci este absorbită mult mai lent în intestin.
  2. O parte din fructoza din siropul HCFS nu poate fi absorbită imediat, de aceea rămâne în intestin unde fermentează provocând astfel colici. Cea mai mare parte, însă, ajunge în ficat unde e transformată în grăsimi şi unde stimulează – cu întârziere – secreţia de insulină: acest proces poate provoca – pe termen lung – probleme la nivel hepatic, dar duce şi la insulino-rezistenţă, adică primul pas spre diabetul de tip II.
  3. Diferite studii au demonstrat că obiceiul de a consuma băuturi care conţin HFCS contribuie la obezitatea infantilă. În plus, acest sirop pare să fie una dintre primele cauze ale epidemiei de diabet de tip II care loveşte ţările occidentale.
  4. Consumul de fructoză, spre deosebire de glucoză nu este controlat de hormoni, deci nu stimulează secreţia de insulină, dar nici de alţi hormoni care reglează apetitul: practic nu se provoacă, sau se provoacă foarte târziu sensul de săturare. De aceea, când mâncăm, mâncăm fără să ne simţim sătui, dar în acelaşi timp ne îngrăşăm deoarece caloriile sunt aceleaşi ale zahărului.
  5. Industria alimentară utilizează acest îndulcitor deoarece costă mult mai puţin decât zahărul comun, sacaroza, făcând ca produsele să fie mai pufoase şi să se conserve pentru mai mult timp. Deci, practic atunci când cumpărăm alimente care îl conţin, în afară de a ajuta un mecanism care produce bani pe sănătatea noastră, alimentăm o agricultură poluantă şi etic greşită. Între timp ne îmbolnăvim!

Care sunt alimentele care conţin aceste siropuri?
Lista mea este una foarte mică deoarece aş vrea să citeşti de acum încolo etichetele alimentelor pe care le cumperi de la supermarket: produse Kinder Brioss, aproape toate iaurturile Muller O%, mulţi biscuiţi şi multe băuturi îndulcite.

Citeşte etichetele când cumperi orice produs confecţionat. Este singurul mod de a şti ce consumi zi de zi.

Distribuie şi pe facebook:

Comentarii

comentarii